Az ügyfélszerzés munka, idő és pénz befektetését kívánó folyamat. Ebben segít a Járműfelhő. Új ügyfeleket a legkönnyebben és a legkisebb idő és pénz befekteséssel a már meglévő elégedett ügyfeleken keresztül szerezhetünk. További lehetőség a reklám, írott vagy digitális formában (újsághirdetés, szórólap, rádió-TV reklám) lehet ami igen költséges és kevésbé hatékony (az embereknek elegük van a mindenhonnan özönlő reklámfolyamból). Egy sikeres vállalkozás működéséhez és növekedéséhez elengedethetetlen hogy új partnereket és ügyfeleket szerezzünk. Az új ügyfelek megszerzése összetett feladat, amely komoly erőforrásokat köthet le egy cég életében. Érdemes azokkal a partnereinkel akik már elégedettek szolgáltatásunkkal a megfelelő időben újra felvenni a kapcsolatot. Tapasztalataink alapján a leghatékonyabb az SMS értesítés, a telefon mindenkinél ott van, az email-t pedig a legtöbben még mindig esténként otthon intézik és olyankor már nem a jármű gondjai a fontosak.
Fontos az ügyfélkommunikáció és az ügyfélvisszajelzések folyamatos kontrollja. Egy meglévő ügyfelet egyszerűbb és olcsóbb megtartani mint egy újat szerezni. Hogy miért? A szolgáltató üzletágban az ügyfelek gyanakvóak és félnek a rosszul kivitelezett munkától / átveréstől, különösen igaz ez az autóval foglalkozó cégekre ( óratekerés, karambolos járművek eladása mint sértetlen objektum, ki nem cserélt alkatrészek vagy ok nélkül kicseréltek stb..)
Az ügyfélmegtartás egyik eszköze lehet a szakszerű kommunikáció, amely növeli a partnereink elégedettségét. A pontos kapcsolatfelvétel egyik kulcsa az ügyféladatok naprakészen tartása, de ez önmagában még kevés, mert ez rengeteg adminisztrációval járhat. Fontos, hogy bizonyos ismétlődő feladatokat automatikusan emberi beavatkozás nélkül tudjunk elvégezni, ezzel is időt sprólva a munkatársainknak.
Fontos az ügyfélkör adatainak az átláthatósága, napra készen tartása és szürésének lehetősége. De még az igen drága autószalonoknak feljesztett számlázó és raktárkészlet kezelő rendszereknek (pl. Kobra) sincsnenek olyan funkcióik amik ezt megoldanák vagy legalább megkönnyítenék. A Járműfelhő-ben 18 különböző kritérium alapján szűrhetőek az ügyfelek és a járművek, ezenkívül kereshetőek a telefonszámok és az email címek és a hozzájuk kapcsolt személyek és cégek.